ویژگی های اساسی پانل های Soft Starter
کنترل پنل سافت استارتر چیست؟ پانل‌های کنترلی که از سافت استارتر برای فعال کردن کنترل موتور استفاده می‌کنند، پانل‌های کنترل سافت استارتر نامیده می‌شوند. سافت استارتر چیست؟ سافت استارترها روشی جایگزین برای راه اندازی ماشین آلات و سایر قطعات تجهیزات در یک تاسیسات صنعتی هستند. سافت استارتر یک وسیله اضافی است که می تواند با یک موتور الکتریکی AC ادغام شود، در نتیجه به موتور اجازه می دهد تا از روش راه اندازی جایگزین استفاده کند. هدف اصلی سافت استارترها این است که به میزان قابل توجهی فشار وارد شده به موتور را در طول مراحل روشن و معمولی برق کاهش دهند. از این رو، سافت استارترها، همانطور که از نامشان پیداست، به راه اندازی موتورها با کاهش بار قدرت کمک می کنند. سافت استارتر به گونه ای طراحی شده است که موتورهای شتاب و کاهش سرعت را کنترل می کند.

سافت استارترها کاربردهای گسترده ای دارند. آنها اغلب در بخش های صنعتی و تجاری برای کنترل و نظارت بر موتورهای سه فاز و تک فاز استفاده می شوند. سافت استارترها بخشی جدایی ناپذیر از بسیاری از کاربردهای صنعتی هستند، زیرا با کاهش استرس الکتریکی شدید بر موتورها، به افزایش دوام و طول عمر تجهیزات مختلف کمک می کنند.

سافت استارترها روشی جایگزین برای راه اندازی ماشین آلات و سایر قطعات تجهیزات در یک تاسیسات صنعتی هستند. سافت استارتر یک وسیله اضافی است که می تواند با یک موتور الکتریکی AC ادغام شود، در نتیجه به موتور اجازه می دهد تا از روش راه اندازی جایگزین استفاده کند.

کدام سافت استارتر برای تاسیسات صنعتی شما بهترین انتخاب است؟
طیف گسترده ای از پانل های کنترل سافت استارتر در بازار صنعتی موجود است؟ کدام یک از آن ها برای شما بهترین انتخاب است؟ این را در نظر بگیرید. سافت استارترهای متراکم وجود دارند که در سیستم های کنترل فشرده سازی استفاده می شوند. به طور خاص، این نوع سافت استارترها برای کمپرسورهای تک فاز در واحدهای تهویه مطبوع و تبرید مورد استفاده قرار می گیرند. برای پمپ و سیستم های آبیاری، برخی از تابلوهای کنترل از سافت استارترهای کنترل پمپ استفاده می کنند. اغلب سافت استارترها با VFD مقایسه می شوند. با این حال، باید درک کرد که پانل های کنترل سافت استارتر از پانل های کنترل VFD فشرده تر هستند. علاوه بر این، پانل های کنترل سافت استارتر مقرون به صرفه هستند و در موقعیت های راه اندازی کارآمدتر هستند زیرا چنین شرایطی فقط به کنترل سرعت و گشتاور نیاز دارند.

همچنین نحوه عملکرد سافت استارتر را در نظر بگیرید. یک سافت استارتر در ابتدا ولتاژ بیشتری را به موتور اعمال می کند. این کار از انفجار ناگهانی نیرو که ممکن است فشار الکتریکی غیرضروری به موتور وارد کند و همچنین ممکن است منجر به آسیب شود، جلوگیری می کند. از این رو، شتاب بدون دردسر و نرم قدرت فعال شده است که موتور را از آسیب های ناخواسته محافظت می کند و همچنین طول عمر آن را افزایش می دهد. اکثر راه اندازی های معمولی و معمولی شامل یک جهش ناگهانی یا وارد شدن جریان الکتریکی به موتور هستند. برعکس، سافت استارترها شیب آرام و تدریجی قدرت تولید می کنند. نتیجه؟ موتور در برابر سایش محافظت می شود، سالم تر ساخته شده است و به سرعت خراب نمی شود.