تفاوت کامپیوترهای صنعتی با کامپیوتر معمولی :

دلایل استفاده از یک کامپیوتر صنعتی خاص با رایانه رومیزی تجاری متفاوت است. اگرچه ممکن است اجزای داخلی مانند اجزای رایانه رومیزی معمولی به نظر برسند  (CPU ، Memory، Storage) اما یک کامپیوتر صنعتی از لحاظ ویژگی های طراحی برجسته و متمایز که برای  اطمینان و دقت در ماشین های اتوماسیون صنعتی طراحی شده ، بسیار متفاوت است .رایانه های تجاری به طور کلی برای کار در یک محیط دفتر تمیز در یک محدوده دمای عملیاتی نسبتاً باریک و رطوبت کم طراحی شده اند. کامپیوترهای صنعتی باید قابل اعتماد و مقاوم باشند وقادر به تحمل محدوده دمای کار بسیار بیشترباشد و همپچنین مقاوم در برابر رطوبت ، مواد خورنده ، خاک و گرد و غبار ، شوک و لرزش مکانهای فیزیکی و در تمامی  مکان های مهم از کف کارخانه تا خارج از منزل – از جمله در زیر محیط های دریایی ، زمینی ، هوایی و فضایی استفاده شوند.

ویژگی کامپیوترهای صنعتی

  •  کامپیوترهای صنعتی درقفسه ها و مکان هایی با مقاومت بالا در برابر لرزش،حررت ، گردو غبار و سروصدا نصب میشوند
  • ویژگی ضدآب و ضد انفجار بودن کامپیوتر های صنعتی باعث شده برای نصب در محیط های خطرناک مناسب باشد.
  • دارای خنک کننده های اضافی با فیلتر گردو غبار میباشند
  • کامپیوترهای صنعتی دارای فیلتر پیشرفته EML برای حفاظت از محیط زیست میباشند
  • قرار دادن یک تایمر برای تنظیم مجدد سیستم به طور خودکار
  • CPU کامپیوتر صنعتی ومجموعه تراشه های مرتبط با آن بخشی از Matherboard نیست
  • کامپیوتر صنعتی معمولا با تابلومقاوم دارای ip65 از کاربردهای ظریف مشتری تا کاربردهای وسیع را انجام میدهد.
  • کامپیوتر های صنعتی معمولا در حجم هایی پایین تر از رایانه های خانگی یا اداری میباشند
  • در سیستم های pc صنعتی عمدتا از Single Bord , back planes استفاده میکنند با این حداکثر کامپیوترهای صنعتی باMatherboard های Cost تولید میشود.

تفاوت کامپیوترهای صنعتی با کامپیوتر معمولی

سیر تحول کامپیوترهای صنعتی

در ادامه تفاوت کامپیوترهای صنعتی با کامپیوتر معمولی به بررسی  سير تحول کامپیوتر صنعتی  وسيستم  هاي كنترلی می پردازیم  كه سيماي كنترل و مانيتورينگ فرآيندهاي صنعتي  از سه دهه گذشته تاكنون به كلي دگرگون شده است.ا گذشت زمان شاهد ظهور دامنه جديدي از طراحي هاي سخت افزاري و نرم افزاري هستیم. هم اکنون با پیشرفت های صورت گرفته هنوز در بسیاری از واحد های صنعتی کشور و نیروگاه ها و … عموماً سیستم مانيتورينگ كامپيوتري مدرن موجود نمی باشد.اين واحدها يا كلاً فاقد سيستم كامپيوتر صنعتی جهت جمع آوري و نمايش اطلاعات واحدها هستند. يا سيستم هاي قديمي با كامپيوترهاي نسل اول و دوم را بطور مختصر براي اين منظور بكار میگیرند كه به هيچ وجه داراي كارآيي لازم نبوده و يا فعال نگهداشتن اين سيستم ها به علت خارج از رده بوده مقرون به صرفه نمي باشد.در سالهاي اخير استفاده از کامپیوتر صنعتی زیمنس مطرح گردیده است. کامپیوتر صنعتی با ویژگی های خاص، تنوع در طراحی جهت استفاده در صنعت و محیط های خشن و برآوردن طیف وسیعی از درخواست ها باعث استفاده روز افزون این سیستم ها در پروژه های مختلف اتوماسیون شده است.

کامپیوتر صنعتی زیمنس

شرکت  توسعه سیماتک ایرانیان ارایه کننده کامپیوتر های صنعتی زیمنس با طراحی های متنوع جهت صنایع خاص و گوناگون میباشد. کامپیوترهای صنعتی زیمنس دارای قابلیت هایی خاصی میباشد.از جمله قابل اعتماد بودن در محیط های سخت صنعتی، طول عمر بالا، تنوع در طراحی و سایز، مصرف پایین، وزن بسیار کم، مدیریت هوشمند، بدون فن بودن، قابلیت کارکرد در محیط هایی با درجه حرارت های پایین و بسیار بالا، تحمل لرزش های شدید و … است.
برای دیدن اطلاعات ودانلود کاتالوگ کامپیوتر صنعتی IPC347 زیمنس به بخش محصولات وordercode از منوی اصلی سایت مراجعه کنید ودر صورت اطلاعات بیشتر واستعلام قیمت با شماره تماس ما در صفحه تماس با ما ارتباط برقرار کنید. توسعه سیماتک ایرانیان تامین کننده تجهیزات اتوماسیون صنعتی زیمنس در ایران