پی ال سی S71500 زیمنس

پی ال سی S71500 زیمنس یک PLC قدرتمند و به قول زیمنس کارایی بالاست (Highest performance). محصولی که زیمنس آن را در نهایت قدرت حافظه، سرعت، امکانات سخت افزاری و نرم افزاری برای پروژه های بزرگ اتوماسیون از سال ۲۰۱۲ این نوع PLC را معرفی کرده است. در مقایسه با سایر برندها هم باید S7-1500 با PLC های رده کارایی بالای هر برند مقایسه شود.شایان ذکر است برای پروژهای بزرگتر از قد و قواره S7-1500 باید به سراغ DCS و PAC و … رفت.
چون S7-1500 آخر PLC هاست.
بدون شک عرضه سری جدیدی از کنترلرهای زیمنس یعنی مجموعه ای از تجهیزات نوآورانه برای افزایش کمی و کیفی تولید در صنعت مزیت عمده ای که این سری از محصولات برای صنعت از ماشین آلات کوچک ولی پیچیده گرفته تا سایت های بزرگ صنعتی دارد اولا دقت است ودیگری سرعت. این محصول هم مانند سری محصولات قبلی اتوماسیون زیمنس در سری محصولات اتوماسیون جامع و مجتمع شده زیمنس (Totally Integrated Automation ;TIA) تعریف شده است. که نهایت کارایی مهندسی را در طراحی و اجرای یک پروژه اتوماسیون موجب می شود.این محصول نیز مانند سری کنترلر های زیمنس با ساختاری ماژولار امکان انعطاف لازم و اندازه پذیری در ابعاد مختلف پروژه های صنعت را دارد

مشخصات و ویژگی های پی ال سی S71500 زیمنس

بررسی مشخصات و ویژگیهای پی ال سی S71500 زیمنس نشان می دهد که مشخصات و ویژگی های این سری از پی ال سی ها از لحاظ ساختمان و ساختار تقریبا مشابه مدل پی ال سی های سری ۳۰۰ زیمنس هستند. در برخی از مدل ها با امکانات بیشتری شبیه به سری ۴۰۰ زیمنس نیز می باشد (البته جایگاه S7-400 زیمنس همچنان در بالاترین سطح به عنوان نسلی قدیمی از کنترلرهای صنعتی محفوظ است.). باید در نظر گرفت که این سری CPUها هر کدام ویژگیهای منحصر به فرد و خاصی دارند، که باعث قرارگیری این سری ( S7-1500 ) در دسته بندی PLC های متوسط و بزرگ شده است. با مقایسه مشخصات سری پی ال سی ( S7-1500 ) میتوانیم تغییراتی در میزان حافظه و سرعت پردازش مشاهده کنیم.
از ویژگی های ان می توان به ۳۱ ماژولی که می تواند روی رک S7-1500 قرار بگیرد. یعنی یک عدد CPU به همراه ۳۰ ماژولی می تواندروی رک قرار گیرد. این ماژول ها، که کارتهای ورودی و خروجی می باشد( می تواند برخی، کارت های I/O و برخی هم ماژول های شبکه باشد). در PLC های بالاتر از S7-1200 تعداد ورودی خروجی بر اساس تعداد ماژول و حجم آدرس دهی که CPU انجام میدهد مشخص می شود. بر روی ریل مخصوص به خود نصب می شود.پی ال سی S71500 زیمنس یک ویزگی متمایز دیگری نسبت به دیگر پی ال سی ها دارا می باشد داشتن صفحه نمایش کوچک به همراه خود که از کارکردهای این صفحه نمایش به صورت کلی برای نمایش وضعیت CPU و یک سری تنظیمات شبکه و عیب یابی سریع است.