اینورتر میکرومستر ۴۴۰ هر آنچه باید درباره مشخصات بدانید

اینورتر میکرومستر ۴۴۰ زیمنس اگر بخواهیم به یکی از پرکاربردترین دستگاه‌ها در صنایع مختلف بپردازیم، قطعا باید از اینورتر نام ببریم. اینورتر در انواع مختلفی وجود دارد که از جمله آن‌ها می‌توانیم به اینورتر میکرومستر ۴۴۰ اشاره داشته باشیم. این محصول از ویژگی‌های مختلفی بهره‌مند است. مشخصات موجود در این دستگاه باعث شده‌اند تا بتوانید شاهد یک عملکرد منحصر به فرد و ایده‌آل باشید. کاربرد این دستگاه متفاوت بوده و شاهد به کار گرفتن آن در انواع پمپ‌ها و نقاله‌ها خواهید بود. در ادامه مطلب به صورت کامل‌تر به بررسی آن خواهیم پرداخت. همراه ما باشید.

 

شرکت توسعه سیماتک ایرانیان ، تامین کننده تجهیزات اتوماسیون صنعتی 

۰۲۱-۸۸۵۴۵۶۴۰-۳   ،    ۰۹۳۹۴۸۸۷۱۳۰   ،   sales@siamtec.ir

بررسی مشخصات اینورتر میکرومستر ۴۴۰ با توجه به کاتالوگ

اگر نگاهی به کاتالوگ این محصول بیندازید، می‌توانید شاهد مشخصات گوناگونی باشید. هر کدام از این مشخصات بسیار حائز اهمیت هستند که از جمله آن‌ها می‌توانیم به گزینه‌های زیر اشاره داشته باشیم:
• فرایندهای مختلفی در این دستگاه باید به انجام برسند. این فرایندها شامل نصب، راه‌اندازی و سیم‌بندی می‌شوند. هر سه این فرایندها به آسانی قابل انجام هستند و زمان زیادی را از شما دریافت نخواهند کرد.
• یکی از مهم‌ترین مشخصات این محصول طراحی EMC به صورت توانمند است. این قابلیت منجر به سازگاری دستگاه با نویز محیطی خواهد شد.
• تمامی پارامترهای به کار گرفته شده در داخل این اینورتر از این قابلیت برخوردار هستند تا توسط کاربر و بر اساس نیاز و شرایط موجود، تنظیم شوند.
• یکی دیگر از مشخصات و ویژگی‌هایی که می‌توانیم به آن اشاره کنیم، تحمل اضافه بار است. این دستگاه از این قابلیت برخوردار است تا ۱۵۰ درصد اضافه بار را تحمل کند. این اضافه بار برای ۶۰ دقیقه است.
• این محصول می‌تواند در دمای بین ۱۰ تا ۵۰ درجه از خود مقاومت به نمایش بگذارد.
بررسی ورودی‌ها و خروجی‌های موجود در اینورتر میکرومستر مدل ۴۴۰
مورد دیگری که باید به بررسی آن بپردازیم، ورودی‌ها و خروجی‌هایی هستند که در اینورتر میکرومستر ۴۴۰ وجود دارند. در یک نگاه کلی اطلاعات ورودی و خروجی شامل گزینه‌های زیر می‌شوند:
• تعداد خروجی‌های رله در این محصول ۳ عدد است.
• همچنین تعداد خروجی‌های آنالوگ نیز به ۲ عدد می‌رسد. هر کدام از این خروجی‌ها در بازه ۰ تا ۲۰ میلی‌آمپر قرار می‌گیرند.
• تعداد ورودی‌های دیجیتالی به کار گرفته شده در این محصول ۶ عدد هستند. دو ویژگی منحصر به فرد در این ورودی‌ها به چشم می‌خورند که شامل برخورداری از قابلیت تنظیم و ایزوله بودن می‌شوند.
• تعداد ورودی‌های آنالوگ در این محصول شامل ۲ عدد می‌شوند. لازم به ذکر است که بازه این ورودی‌ها بین ۰ تا ۱۰ ولت و ۰ تا ۲۰ آمپر است.
نکات مهمی در رابطه با ورودی‌ها و خروجی‌های این محصول وجود دارند. به عنوان مثال از دو ورودی آنالوگ می‌توانیم به عنوان هفتمین و هشتمین ورودی دیجیتال نهایت بهره و استفاده را ببرید.
مشخصات حفاظتی که در اینورتر میکرومستر ۴۴۰ زیمنس وجود دارند
مشخصات حفاظتی که می‌توانید در این مدل از اینورترها مشاهده کنید، باعث شده‌اند تا دستگاه عملکرد ویژه‌ای را از خود به نمایش بگذارد. این مشخصات حفاظتی شامل گزینه‌های زیر می‌شوند:
۱. حفاظت اضافه ولتاژ
۲. حفاظت کاهش ولتاژ
۳. حفاظت حرارتی درایو
۴. حفاظت خطای زمین
۵. حفاظت اتصال کوتاه
۶. حفاظت حرارتی موتور (PTC or KTY)
۷. حفاظت قفل شدن روتور
تنظیم سرعت موتور در اینورترهای میکرومستر ۴۴۰
از دیگر مباحث بسیار پراهمیتی که باید به بررسی آن بپردازیم، تنظیم سرعت موتور در اینورترهای میکرومستر ۴۴۰ زیمنس است. راهکارهای گوناگونی وجود دارند که با استفاده از آن‌ها می‌توانید دست به تنظیم سرعت بزنید. از جمله این راهکارها می‌توانیم به موارد زیر اشاره داشته باشیم:
• تنظیم سرعت موتور با استفاده از ورود آنالوگ
• تنظیم سرعت موتور با استفاده JOG
• تنظیم سرعت موتور با استفاده از ولوم
• تنظیم سرعت موتور با استفاده از پتانسیومتر الکترومکانیکال یا ریموت کنترل جرثقیل

اینورتر میکرومستر ۴۴۰
سخن آخر درباره اینورتر میکرومستر ۴۴۰
در این مطلب سعی کردیم تا به بررسی اینورتر میکرومستر ۴۴۰ بپردازیم. این دستگاه از قابلیت‌ها، مشخصات و ویژگی‌های مختلف برخوردار است. این مشخصات می‌توانند منجر به عملکرد ویژه این دستگاه شوند. در این محصول مشخصات حفاظتی گوناگونی به کار گرفته شده‌اند و با کمک راهکارهای گوناگون می‌توانید نسبت به تنظیم سرعت اقدام کنید.
اگر قصد دارید تا برای صنعت مورد نظر خود یک اینورتر مناسب خریداری کنید، در ابتدا باید به بررسی مشخصات آن بپردازید و سپس با کمک این مشخصات تصمیم نهایی خود را بگیرید. اینورتر میکرومستر مدل ۴۴۰ می‌تواند یک انتخاب مناسب برای شما باشد.