درایو میکرومستر زیمنس ۴۴۰ مشخصاتی که دارند چیست؟

یکی از مهم‌ترین دستگاه‌های مورد استفاده در صنایع مختلف، درایو میکرومستر است که توسط برندهای گوناگونی تولید و سپس به خط تولید می‌رسد. از مهم‌ترین این برندها می‌توانیم به زیمنس اشاره داشته باشیم. این برند تا به امروز انواع مختلفی از درایوها را روانه بازار کرده است که بدون شک یکی از بهترین آن‎‌ها شامل درایو میکرومستر زیمنس ۴۴۰ می‌شود.
با مراجعه به کاتالوگ این محصول می‌توانید شاهد مشخصات گوناگونی باشید. همین مشخصات باعث شده‌اند که افراد بیشتری نسبت به خریداری این دستگاه، اقدام کنند. در ادامه قصد داریم تا ضمن معرفی مشخصات این درایو، به بررسی ویژگی‌ها و کاربردهای آن نیز بپردازیم؛ پس تا انتهای این مطلب دنبال‌کننده ما باشید.

 

شرکت توسعه سیماتک ایرانیان ، تامین کننده تجهیزات اتوماسیون صنعتی 

۰۲۱-۸۸۵۴۵۶۴۰-۳   ،    ۰۹۳۹۴۸۸۷۱۳۰   ،   sales@siamtec.ir

مهم‌ترین مشخصات درایو میکرومستر زیمنس ۴۴۰ شامل چه مواردی می‌شوند؟

اساسی‌ترین بخشی که باید در ابتدا آن را با شما به اشتراک بگذاریم، مشخصات این محصول هستند. در یک نگاه کلی این مشخصات شامل موارد زیر می‌شوند:
• سه مورد از فرایندهای مورد نیاز و ضروری یعنی نصب، راه‌اندازی و سیم‌بندی این محصول بسیار آسان هستند و می‌توانید در کمترین زمان ممکن تمامی آن‌ها را با موفقیت تمام پشت سر بگذارید.
• از آنجایی که EMC به صورت کاملا توانمند طراحی شده است، می‌توانید شاهد سازگاری آن با نویز محیطی باشید که یک ویژگی و مزیت بسیار حائز اهمیت به شمار می‌رود.
• پارامترهایی که در درایو به چشم می‌خورند، توانسته‌اند از قابلیت تنظیم شدن برخوردار باشند. از این رو با توجه به نوع کاربرد این دستگاه‌ها، می‌توانید پارامترها را تنظیم کنید.
• تحمل اضافه بار یکی دیگر از برترین مشخصات این درایو به حساب می‌آید؛ به گونه‌ای که میزان تحمل بار اضافی این محصول چیزی در حدود ۱۵۰ درصد است. ۱۵۰ درصد جریان نامی تنها برای ۶۰ ثانیه یا به عبارتی یک دقیقه است.
• لازم به ذکر است که درجه حرارتی اختصاص داده شده به این محصول ۱۰ تا ۵۰ درجه است.
ورودی‌ها و خروجی‌های محصول شامل چه مواردی می‌شوند؟
حالا نوبت آن رسیده است تا شما را با ورودی‌ها و خروجی‌هایی آشنا کنیم که در درایو میکرومستر زیمنس ۴۴۰ به چشم می‌خورند. اطلاعات ورودی‌ها و خروجی‌ها شامل گزینه‌های زیر می‌شوند:
• خروجی رله در این محصول شامل ۳ عدد است.
• خروجی آنالوگ که در این درایو به چشم می‌خورد، ۲ عدد بوده که هر کدام از آن‌ها در بازه ۰ تا ۲۰ میلی‌آمپر قرار گرفته‌اند.
• تعداد ورودی‌های دیجیتال به ۶ عدد می‌رسند. هر کدام از این ورودی‌ها علاوه بر بهره‌مندی از قابلیت تنظیم، ایزوله نیز هستند.
• همچنین ورودی‌های آنالوگ نیز ۲ عدد هستند. مقدار این ورودی‌ها از ۰ تا ۱۰ ولت و همچنین ۰ تا ۲۰ آمپر است.
یک نکته مهمی که باید درباره ورودی‌ها و خروجی‌ها با شما به اشتراک بگذاریم این بوده که برای ورودی هفتم و هشتم دیجیتال می‌توان از ورودی‌های آنالوگ نیز استفاده کرد.

سرعت موتور در درایو میکرومستر زیمنس ۴۴۰ با چه مواردی تنظیم می‌شوند؟

تنظیم سرعت موتور از دیگر مباحث بسیار پراهمیت و ضروری به حساب می‌آید. راهکارهای مختلفی وجود دارند که شما از طریق آن‌ها می‌توانید نسبت به تنظیم سرعت موتور در این سری از درایوهای زیمنس اقدام کنید که شامل گزینه‌های زیر می‌شوند:
• تنظیم سرعت موتور با استفاده از ورود آنالوگ
• تنظیم سرعت موتور با استفاده JOG
• تنظیم سرعت موتور با استفاده از ولوم
• تنظیم سرعت موتور استفاده از پتانسیومتر الکترومکانیکال یا ریموت کنترل جرثقیل
چه انواعی از مشخصات حفاظتی در درایو زیمنس مدل ۴۴۰ وجود دارند؟
درایو میکرومستر زیمنس ۴۴۰ توانسته است از مشخصات حفاظتی مختلفی بهره ببرد که از جمله مهم‌ترین آن‌ها می‌توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:
۱. حفاظت اضافه ولتاژ
۲. حفاظت کاهش ولتاژ
۳. حفاظت حرارتی درایو
۴. حفاظت خطای زمین
۵. حفاظت اتصال کوتاه
۶. حفاظت حرارتی موتور (PTC or KTY)
۷. حفاظت قفل شدن روتور

در درایو میکرومستر زیمنس ۴۴۰
سخن آخر
در این مطلب سعی کردیم تا شما را با یکی از بهترین درایوهای موجود در بازار یعنی درایو میکرومستر زیمنس ۴۴۰ آشنا کنیم. این درایو توانسته از مشخصات مختلفی بهره‌مند شود. همین مشخصات یک عملکرد عالی از دستگاه را به اشتراک می‌گذارند.
در این مطلب تمامی تلاش خود را به کار گرفتیم تا به بررسی اساسی‌ترین مشخصات موجود بپردازیم. همچنین در انتها اشاره کوچکی نیز به مشخصات حفاظتی و تنظیم سرعت موتور در این محصول داشتیم. اگر قصد خرید این درایو زیمنس را دارید، می‌توانید وارد صفحه اصلی سایت شده و سپس خرید خودتان را قطعی کنید. در صورت نیاز به راه‌های ارتباطی، می‌توانید از سایت کمک بگیرید.