کارت ارتباطی OPC UA کنترلر زیمنس S7-400

کارت ارتباطی OPC UA شرکت زیمنس خانواده کنترلر های سری S7-400 خود را با معرفی ماژول ارتباطی CP-443-1 OPC UA توسعه داده است. این کارت پرازشگر از اینترفیس استاندارد OPC UA برای تبادل سریع و مستقیم دیتا بین تجهیزات اتوماسیون ساخته شده توسط وندورهای مختلف استفاده میکند. می توان یک ماژول CP 443-1 OPC UA را بعنوان یک کلاینت/سرور نصب کرد و مثلا یک سیستم S7-400 را با سیستم های ERP لینک کرد. این قابلیت اساسا در اپلیکیشن هایی که از سیستم کنترل S7-400 زیمنس استفاده کرده باشند، در دسترس میباشد و مثلا می توان از آن در صنایع خودرو، نفت و گاز و صنایع غذایی استفاده کرد. کارت پردازشگر OPC UA همچنین می تواند در مهندسی ترافیک مثلا جهت اتوماسیون تونل استفاده شود. با ارائه این کارت ارتباطی، شرکت زیمنس یک گام مهم برای ایجاد ارتباط جامع و بدون محدویت (open communication) در شبکه های صنعتی برداشته است.بعنوان یک سرور OPC UA ، پردازشگر جدید داده های سیستم کنترل S7-400 را برای کلاینت های OPC UA مانند سیستم های HMI ، MES ، ERP و SCADA فراهم میکند و این سیستم ها می توانند به داده های ایجاد شده دسترسی داشته باشند. این تکنولوژی کاربران را به خواندن دیتاهایی مثل اطلاعات وسیله نقلیه و انتقال آن به سیستم های ERP قادر میکند. وقتی که از کارت جدید به عنوان یک کلاینت (OPC UA client) استفاده شود، پردازشگر اقدام به جمع آوری دیتا از سرور ها و نوشتن دیتا بر روی سرور های OPC UA می نماید.

کارت ارتباطی OPC UA داده های ساختار یافته

استاندارد ارتباطی باز و مبتنی بر اترنت OPC UA شرایط بهینه ای را برای دیجیتالی شدن ارائه می دهد. ایده آل برای ارتباط بین ماشین ها می باشد. برای ارتباطات بی‌درنگ در سطح میدانی، زیمنس کارت ارتباطی OPC UA را با PROFINET در یک شبکه مشترک صنعتی اترنت ترکیب می‌کند.
کارت ارتباطی OPC UA – نقطه عطفی برای اتوماسیون دیجیتال
شبکه‌های همگرا، سرتاسر و ایمن برای برآوردن نیازهای صنعت فردا مورد نیاز است. شبکه‌هایی که به‌طور انعطاف‌پذیر مقیاس‌پذیر، پویا سازگار هستند و قادرند تعداد زیادی از کاربران را با زمان پاسخ‌دهی بسیار سریع در خود جای دهند. OPC UA جزء کلیدی برای دستیابی به این اهداف است.
سرعت تبدیل به کارخانه دیجیتال را با OPC UA افزایش دهید
استاندارد ارتباطی باز، خنثی از پلت فرم و انعطاف پذیر OPC UA دارای یک مدل اطلاعاتی منحصر به فرد است. با قابلیت های معنایی خود، OPC UA از انتقال داده ها بیشتر پشتیبانی نمی کند. مکانیسم های اثبات شده مانند احراز هویت، مجوز، و رمزگذاری امنیت را تضمین می کنند. علاوه بر این، مکانیسم‌های PROFIsafe در حال آماده‌سازی هستند تا امکان ارتباط یکنواخت و مرتبط با ایمنی با OPC UA را فراهم کنند. علاوه بر این، کارت ارتباطی OPC UAمی‌تواند روی زیرساخت موجود PROFINET بدون به خطر انداختن عملکرد اجرا شود.
زیمنس به OPC UA به‌عنوان رابط از سطح کنترل تا سیستم‌های SCADA، MES و ERP سطوح بالاتر تا فضای ابری متکی است.

دلایلی برای استفاده از کارت ارتباطی OPC UA

امکانات 
• مستقل از فروشنده و خنثی از پلت فرم
• مفهوم امنیت یکپارچه (رمزگذاری، امضا، و احراز هویت)
• سازگار، سرتاسر و مقیاس پذیر
• مدل اطلاعات و خدمات معنایی
• عملیات موازی نامحدود با PROFINET
• قابلیت بلادرنگ OPC UA PubSub در ترکیب با شبکه حساس به زمان (TSN)
فواید
• رابط استاندارد و در دسترس بودن گسترده
• ارتباط ایمن مستقیماً در پروتکل بدون سخت افزار اضافی
• اتصال و ارتباط مستقیم در تمام سطوح اتوماسیون
• تفسیر آسان و بدون ابهام از داده ها
• شبکه های ساده مبتنی بر اترنت، از زیرساخت های اترنت صنعتی موجود استفاده می کند
• رابط های استاندارد بین المللی برای ادغام ماشین ساده (مشخصات همراه)
• عملکرد بالا به لطف ارتباط سریع
• هنگامی که از سخت افزار TSN و OPC UA PubSub استفاده می شود، داده های OPC UA را می توان به طور قطعی، مستقل از بار شبکه منتقل کرد.
محصولات و سیستم‌ها با رابط OPC UA و ابزارهای پشتیبانی
زیمنس مجموعه سخت‌افزاری و نرم‌افزاری جامعی را برای اتوماسیون کاملاً یکپارچه (TIA) ارائه می‌کند که از سطح میدانی به سطوح کنترل و اپراتور گسترش می‌یابد. به عنوان یک استاندارد ارتباط باز، OPC UA نقش مهمی را برای کل مجموعه TIA ایفا می کند.