پی ال سی ۱۵۰۰ درباره امکانات چه می‌دانید؟

پی ال سی ۱۵۰۰ در بین جدیدترین سری‌های PLC زیمنس قرار می‌گیرد. این مورد از تجهیزات اتوماسیون صنعتی دارای کاربردهای مختلفی بوده و می‌توان آن را برای مصارف متوسط تا سنگین به کار گرفت. لازم به ذکر است که این سری از محصولات اتوماسیون صنعتی برند زیمنس برای اولین بار در سال ۲۰۱۳ به بازار عرضه شد. این مدل مکمل محصولات سری ۳۰۰ و ۴۰۰ بود. ولی در حال حاضر این محصولات در کنار هم و به صورت موازی کار می‌کنند. در پی ال سی‌های سری ۱۵۰۰ شاهد ویژگی‌ها، مشخصات و امکانات متفاوت خواهید بود. در ادامه مطلب به صورت کامل‌تر به شرح این موارد خواهیم پرداخت. همراه ما باشید.

مزایای پی ال سی ۱۵۰۰ نسبت به سری‌های گذشته چیست؟

همانطور که اشاره کردیم پی ال سی‌های سری ۳۰۰ و ۴۰۰ نسبت به ۱۵۰۰ قدیمی‌تر هستند. تجهیزات سری‌ ۱۵۰۰ با توجه به فناوری‌های به کار گرفته شده در آن‌ها، دارای مزایای بیشتری هستند. این مزایا شامل گزینه‌های زیر می‌شوند:
• تا ۴۰ برابر از سرعت بالاتری برخوردار هستند.
• کیفیت و کارایی این تجهیزات اتوماسیون صنعتی بسیار بهتر هستند.
• در این تجهیزات صنعتی پورت ارتباطی پروفی نت به کار گرفته شده است.
د نرم‌افزارهای برنامه‌نویسی که برای این دستگاه‌ها طراحی شده‌اند، دارای قابلیت‌های بیشتری هستند.
• نمایشگر و خطایابی این دستگاه‌ها ساده‌تر هستند.
با توجه به مزایایی که می‌توانید در پی ال سی ۱۵۰۰ مشاهده کنید، انتخاب و خرید آن می‌تواند در بین بهترین پیشنهادات جای بگیرد.
امکانات منحصر به فرد پی ال سی سری ۱۵۰۰ شامل چه مواردی می‌شوند؟
در این دستگاه‌ها امکانات منحصر به فردی وجود دارند. این امکانات به گونه‌ای هستند که باعث خواهند شد بتوانید شاهد یک عملکرد فوق‌العاده باشید. در یک نگاه کلی این امکانات گزینه‌های زیر را به خود اختصاص داده‌اند:
صفحه نمایش
اولین موردی که درباره امکانات پی ال سی ۱۵۰۰ به بررسی آن می‌پردازیم، صفحه نمایش است. با کمک صفحه نمایش کاربر می‌تواند به اطلاعات مختلفی دسترسی داشته باشد و آن‌ها را بخواند. این اطلاعات شامل مواردی همچون شماره سفارش محصول، شماره نسخه سیستم عامل و در نهایت شماره سریال هر ماژولی که به CPU متصل است، می‌شوند. امکانات دیگری نیز در صفحه نمایش وجود دارند. به عنوان مثال با کمک آن می‌توانید خطاهای اتفاق افتاده را مشاهده کنید. به نمایش گذاشتن این خطاها در قالب یک متن است. این کار نتایج مختلفی را بر عهده دارد. کاهش پیدا کردن مدت زمان توقفات نمونه‌ای از این موارد است.

پی ال سی سری ۱۵۰۰
امنیت
امنیت همواره در بین مهم‌ترین مشخصات تجهیزات اتوماسیون صنعتی جای می‌گیرد. پی ال سی ۱۵۰۰ دارای اسلات مخصوص برای جای دادن کارت حافظه است. با کمک این قابلیت کاربر این امکان را دارد تا برنامه در حال پروسه را بر روی کارت حافظه مخصوص قرار دهد. سپس با این کار می‌تواند بین بلوک‌های برنامه فردی با شماره سریال کارت حافظه، یک ارتباط ایجاد کند. این اتصال منجر خواهد شد تا بلوک تنها در شرایطی به اجرا در بیاید که درون CPU کارت حافظه وجود داشته باشد. این امر منجر به افزایش امنیت خواهد شد. از این قابلیت می‌توانیم به عنوان یکی از برترین امکاناتی یاد کنیم که درون این تجهیزات به چشم می‌خورند.

سیستم تشخیص خطا؛ از دیگر امکانات پی ال سی ۱۵۰۰
اگر بخواهیم به بررسی دیگر امکانات این سیستم بپردازیم، می‌توانیم به سیستم تشخیص خطا اشاره داشته باشیم. این قابلیت از قبل در دستگاه‌های زیمنس فعال شده است. اطلاعاتی که در ارتباط با این سیستم هستند به صورت یک متن ساده بر روی صفحه نمایشگر به تصویر در می‌آیند. اطلاعات و خطاهای مختلفی را می‌توانید بر روی این صفحه نمایشگر ببینید. این اطلاعات گزینه‌هایی همچون اتفاقات رخ‌داده در درایو، پیغام‌های مربوط به web server، HMI و TIA Portal را به خود اختصاص داده‌اند. همچنین اگر پردازنده و یا سی پی یو بر روی حالت استاپ (Stop) باشد نیز شما می‌توانید آن را بر روی نمایشگر مشاهده کنید.

پی ال سی سری ۱۵۰۰
سخن آخر درباره پی ال سی ۱۵۰۰
در این مطلب سعی کردیم تا شما را با پی ال سی ۱۵۰۰ آشنا کنیم. این پی ال سی از جدیدترین تجهیزات اتوماسیون صنعتی به حساب می‌آید. با توجه به همین موضوع می‌توانید برتری‌های بیشتری را از آن نسبت به سری ۴۰۰ و ۳۰۰ مشاهده کنید که در این مطلب مهم‌ترین آن‌ها را برای شما نام بردیم. با توجه به امکانات به کار گرفته شده در این محصول و همچنین مزیت‌ها می‌توانید دست به انتخاب بزنید.